Endonezya’da Jakarta Globe’un haberine göre, ülkenin en aktif yanardağı Merapi yeniden faaliyete geçti.
Sık sık faaliyete geçen yanardağın çevresindekiler için yüksek risk oluşturması nedeniyle bölgede alarm seviyesi 3’e çıkarıldı.
“LAV AKINTISI 1500 METREYE ULAŞABİLİR”
Jeolojik Afet Teknolojisi Araştırma ve Geliştirme Merkezi Başkanı Agus Budi Santoso, “Lav akıntısı maksimum 1500 metreye ulaşabilir.” dedi.
Yetkililer, bölge sakinlerine lav akıntılarının yayılma olasılığı bulunan nehir vadilerinden ve yasak bölgelerden uzak durmalarını tavsiye etti.

2010 YILINDA BÜYÜK FACİA YAŞANMIŞTI
Merapi Yanardağı’nın 2010’daki son büyük patlaması 347 kişinin ölümüne ve 20 bin kişinin tahliyesine neden olmuştu.
“Pasifik Ateş Çemberi” deprem ve volkan kuşağındaki Endonezya’da 130 aktif yanardağ bulunuyor.

Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)Furkan Can
Editör
Haber Kaynak : ENSONHABER.COM
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
GÜNDEM
24 Haziran 2026SPOR
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026SPOR
24 Haziran 2026SPOR
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026GÜNDEM
24 Haziran 2026
1
Trump’tan seçim sonrası ilk mülakat
8291 kez okundu
2
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
5254 kez okundu
3
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
5240 kez okundu
4
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
3539 kez okundu
5
Putin’den Ermenistan’ı yıkan açıklama: Karabağ Azerbaycan’ın ayrılmaz bir parçasıdır!
2425 kez okundu